LOW EQ
Użyj tego ustawienia, aby wyregulować intensywność basów w zależności od położenia głośnika i rodzaju dźwięku, czy to za konsoletą didżeja czy przy produkcji muzyki.
L1: ROOM 1 – ustawienie redukujące basy (6 dB HPF przy 63 Hz) stosuje się gdy głośnik znajduje się blisko ściany lub gdy nie chcesz słuchać mocnych basów, np. późno w nocy. L2: FLAT – płaska częstotliwość dla naturalnego dźwięku. Jest to najpopularniejsze ustawienie stosowane przy produkcji muzyki w pomieszczeniu poddanym obróbce akustycznej. L3: ROOM 2 – ustawienie zwiększające intensywność basów (podbicie o 2,5 dB przy użyciu charakterystyki dzwonowej przy 50 Hz) stosowane dla uzyskania dodatkowego uderzenia, np. na dużej przestrzeni. L4: CLUB BASS – większa moc basów (podbicie o 5 dB z użyciem charakterystyki dzwonowej przy 50 Hz i podbicie o 2 dB z użyciem charakterystyki dzwonowej przy 200 Hz) dla uzyskania klubowego brzmienia. To ustawienie stosuje się w celu uzyskania maksymalnego poziomu basów, np. na imprezach.
|
HIGH EQ
Użyj tego ustawienia, aby wyregulować intensywność wysokich dźwięków w zależności od położenia głośnika i rodzaju dźwięku, czy to za konsoletą didżeja czy przy produkcji muzyki.
H1: ROOM 1 – ustawienie zmniejszające głośność wysokich częstotliwości (redukcja o 3 dB z użyciem charakterystyki z szeroką półką od 3,5 kHz do 12 kHz) stosowane gdy w pomieszczeniu generowany jest pogłos, a wysokie częstotliwości przytłaczają. H2: FLAT – płaska częstotliwość dla naturalnego dźwięku. Jest to najpopularniejsze ustawienie stosowane przy produkcji muzyki w pomieszczeniu poddanym obróbce akustycznej. H3: ROOM 2 – ustawienie zwiększające głośność wysokich częstotliwości (podbicie o 3 dB z użyciem charakterystyki z szeroką półką przy 7 kHz) stosowane jest do generowania jaśniejszych dźwięków w pomieszczeniu lub w przestrzeni, w której wysokie tony wydają się być nieobecne. H4: BRIGHT TREBLE – ustawienie zapewniające bardziej wyraźny dźwięk (dzięki podbiciu o 1,5 dB z użyciem charakterystyki dzwonowej przy 4 kHz i podbiciu o 3,5 dB z użyciem charakterystyki dzwonowej przy 8 kHz), dzięki któremu można zidentyfikować ścieżki poszczególnych instrumentów muzycznych. Dzięki temu wyraźniej na przykład słychać zarysy brzmienia gitar, czyneli, trąbek itp.
|